Toplam Ziyaretçi Sayısı : 202.301    Bugünkü Ziyaretçi Sayısı : 49    Son Güncelleme Tarihi : 30.04.2024
Tel : 0216 345 35 25

Şubat 2016 Alanya / Antrenörlük Eğitimi Raporu

Şubat 2016 Alanya / Antrenörlük Eğitimi Raporu 12.02.2016 – 24.02.2016 tarihlerinde, Alanya First Klas Hotelde Goalball ve Futbol dallarında düzenlenen antrenörlük semineri ile ilgili aşağıdaki değerlendirmelerimizi sunmak ve gelecekte, bu çerçevede eksiklerin giderilmesini talep etmek arzusundayız.

Bu seminere derneğimiz (kulübümüz) 5 temsilci ile katılmış, farklı branşlardaki eğitimlerin tamamını izleme imkanı bulmuştur.

Organizasyonunu GESFED (Türkiye Görme Engelliler Spor Federasyonu) un yaptığı kurs, daha öncesinde, işi bilenlere neler kattı? Bilinmemektedir ancak ilk defa katılan adaylara oldukça faydalı ve öğretici olmuştur.

Öncelikle kursun olumlu yönlerine deyinelim.

a-) Eler ne sebeple olursa olsun kursun ücretsiz olarak yapılması olumlu bir düşüncedir.

b-) Eğitimi vermek üzere gelen temel eğitim dersi hocaları (Selçuk Üniversitesinden çağrılmış olanları) konusunda oldukça iyi; öğretim üyeleri ve araştırmacılar seçilmişti. Sporla ilgili 4 yıl boyunca okutulan derslerin (anatomi, fizyoloji, sporcu sağlığı gibi) çokluğuna rağmen Eğiticilerin Kursiyerlere aktannak üzere seçtiği konuları en sade haliyle ve katılımcıların anlayacağı düzeye indirerek vermeleri iyi bir eğitici örneğiydi.

c-) Katılımın amacına uygun ve verimli olması adına yapılan kursiyer devam devamsızlık takibi, sürekli yapılan uyarılar sonucu her ders tam kadroya yakın katılımla devam etmiş katılımcıların derslerden daha fazla bilgi almaları sağlanmıştır.

d-) Teknik ve taktik eğitim için görevlendirilen hocaların branşlarında deneyimli olanlardan tercih edilmesi de isabetli bir seçim olmuştur.

e-) Geri bildirim çerçevesinde Federasyon yetkililerinin Seminerin sonunda yaptığı Katılımcılarla soru cevap şeklindeki toplantısı da bizim için olumlu bir uygulamaydı.

Olumsuz yönlerini sıralayacak olursak;

1- Branşlar bazında verilen eğitimin altyapısı çok zayıftı. Örnek bir uygulamayı katılımcılara gösterebilmek için uygun materyal yoktu. Saha olarak başka bir otelin yemek salonunda girintili çıkıntılı saha olmaya en uygun alanını kullanmak zorunda kaldık.

Bulunan alanda bir goalboll sahası çizmek için elimizde şeffaf bir ambalaj bandı ve kullanılmış dosya kağıtlarından başka hiçbir şey yoktu. Bu durumun sebebi Ya düşünülmeden hazırlıksız gelinmiş olması ya da seminerin ciddiye alınmaması, olabilir.

Seminer yerinin kıyı şeridinde bir yer olmasının amacını henüz anlamış değiliz. Bunu sorduğumuzda ise başkanlar düzeyinde yapılan toplantılarda önerilen yerler arasından seçim yapıldığını söylenmiştir. Başkanlar toplantısı sonucu seminer yeri belirlemek yerine; Herkesin rahat ulaşabileceği, eğitimin gereği olan alt yapısı hazır orta noktada bir yer seçilmesi daha uygun olacağı görüşündeyiz.

2- Teknik Taktik ve Uygulama için tercih edilen hocaların konusunda deneyimli olmaları güzel ancak bunu katılımcılara öğretme aşamasında ellerinde yeterli materyal ve saha olmadığı için sadece teorik olarak anlatmak şeklindeki düşünce kötüydü. Bir Sahayı öğrenci sınıf örneğiyle göstererek anlatmak için ne yazı tahtası ne tebeşir ne kalemin olmayışı, bir dosya kağıdına çizilmeye çalışılan saha örneği üzerinden anlatıma devam edilmesi ders ve kurs önemiyle bağdaşmamıştır.

3- Oyunun kurallarının yanında hilelerinin de öğretilmeye çalışılması katılımcılara yeni bir taktik olarak geliyor olsa bile etik olduğu düşüncesinde değiliz.

4- Teknik Taktik ve Uygulama hocalarından birisinin kişileri dersten soğutucu ve düşürücü hatta rencide edici yaklaşım ve söylemleri bu yapıdaki hocalarında öncelikle eğiticilikle ilgili bir formasyon, bir kurs almaları gerektiğini göstermiştir.

5- Seminerle ilgili federasyonun sayfasında yayınlanan bilgiler içerisinde "her üç branşın belgesinin verileceği" yazılmasına rağmen sonradan gelişen çalışmalar sonucu bunun mümkün olmayacağının katılımcılara söylenmesi plansız ve düşünülmeden bir kurs programının hazırlandığını ortaya koymuştur.

Bundan sonra açılacak olan aynı kademe ve üst kademe seminerlerde bu gibi hataların giderilmesi dileğiyle.